What Kind of Fashion System Do You Want to Work in? What Kind of Fashion Companies Do You Want to Support?
Moetööstuse on ajalooliselt sädelev ja võrgutav maine on sillutanud teed kuritarvitamisele, toksilisusele ja ahnusele. Moetudengid, kes unistavad luua ilusaid ja jätkusuutlikke rõivaid ning aksessuaare ja kes hoolivad planeedi tulevikust ja kaasinimeste heaolust, muutuvad süsteemiosaks, mis neilt sädeleva vaimu kiiresti tühjendab.
Moespetsialistid lahkuvad suurtest ettevõtetest, sest nad ei talu seda tunnet sees, mis sosistab “rohepesu”. Mood ei ole enam kokteilipeo staar.
Selles väidetavalt glamuureses sektoris töötab palju rahulolematuid inimesi, kes vaikselt tunnistavad, et on tegemas exit’it.
Ka moetarbijaid valdab segadus. Ühelt poolt nad otsivad õigustusi oma loomulikule soovile ilus välja näha ja ennast mugavalt tunda, samal ajad teades, et osalevad ostmise kaudu samas süsteemis, mis hõlmab rõivatööstuse tööliste ärakasutamist ja keskkonna mürgisaastet.
Üldine pettumus ja halb enesetunne kajastuvad ka selle aasta vastutusaruande andmetes. Raportis on hinnatud 52 moeettevõttet, sealhulgas 88 individuaalset tarneahelate jälgitavust mõõtvat mõõdikut; töötajate palgad ja heaolu; kaubandustavad (kuidas moeettevõtted kohtlevad tarnijaid); toomaterjalid; keskkonnaõigus; juhtimine (kes milliseid otsuseid ja kuidas teeb).
Moeettevõtte keskmine vastutusskoor oli 14 punkti, mis on sama palju kui eelmisel aastal. See on üsna masendav, kui arvestada, et võimalikke punkte on kokku 150 ja me elame kliimakriisi ajastul.